Een eeuw van innovatie en groei bij Sparck Technologies

In de media | 24 april 2024

Directeur Kees Oosting Links En Marketing Directeur Bas Van Steenoven Van Sparck Technologies Voor Het Inpaksysteem. Foto Jilmer Postma
Directeur Kees Oosting Links En Marketing Directeur Bas Van Steenoven Van Sparck Technologies Voor Het Inpaksysteem. Foto Jilmer Postma

Sparck Technologies, gevestigd in Drachten, viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum. Wat begon met een klompenmachine in 1924, is uitgegroeid tot een pionier in high tech inpaksystemen voor grote e-commercebedrijven zoals Mediamarkt en Blokker. Hun nieuwste prestatie betreft een samenwerking met een bottelbedrijf van Coca-Cola in Florida.

In het afgelopen half jaar hebben grote multinationals zoals Nike, Adidas, Apple en IKEA interesse getoond in de geavanceerde inpaktechnologie van Sparck. Deze technologie, die producten driedimensionaal scant en in seconden inpakt, vermindert de noodzaak voor arbeid en verlaagt transportkosten door efficiƫnt ruimtegebruik. Dit biedt niet alleen een duurzame oplossing voor e-commercebedrijven maar ook een antwoord op de huidige krappe arbeidsmarkt.

Met een geschiedenis die teruggaat tot de oprichting door ijzersmid Heert de Wit, blijft Sparck Technologies innoveren en uitbreiden op internationaal niveau, met een omzetdoel van 100 miljoen euro binnen twee jaar.

Directeur Kees Oosting Links En Marketing Directeur Bas Van Steenoven Van Sparck Technologies. Foto Jilmer Postma
Directeur Kees Oosting Links En Marketing Directeur Bas Van Steenoven Van Sparck Technologies. Foto Jilmer Postma